HTML

Mi ez?

Zsemledisznó mindenbe beleüti az orrát. Általános blog, hol ilyen, hol olyan tartalommal. Amolyan véleménymondós, de lesz történetmesélés is.
Magpet szerint. Bővebben?

Friss topikok

Linkblog

2013.06.28. 15:24 magpet

Na, kedves bankok, most hozzá lehet látni!

Nyílt levél féle következik, a címzettek a bankok. Azok a bankok, akiket rengetegen gyűlölnek, és szegények még a kormány bizalmát sem élvezik. Szóval most nekik rossz. Másnak se jó, de talán éppen ebből kellene kiindulni.

A bankokra most szar világ vár. Hetente látnak napvilágot az újabb adók, devizahitel-rendezős ötletek, és egyebek. Azon persze lehet vitatkozni, hogy ezt vajon mennyire érdemlik meg, illetve hogy a kormány által használt eszközök mennyire elegánsak, mennyire nevezhetők bölcs, hosszú távú megoldásnak. Amivel nem nagyon lehet vitatkozni, az az, hogy a lakosság és a cégek jelentős része nem felhőtlenül boldog, ha akármilyen bankkal kényszerül bármilyen együttműködésre, és majdnem biztos abban, hogy így vagy úgy, de át lesz verve. Legyünk őszinték: ennek azért van némi alapja, ami a Fidesz-kormány előtti időkből eredeztethető.

Kedves Bank!
Picit gondolkodj el, vajon miért nem szeretnek Téged? Miért jártak/járnak be az emberek reklamálni a bankfiókba? Talán azért, mert a hirdetésben szereplő 5000Ft-os számlavezetési díjat magasnak találják? Vagy inkább azért, mert a hirdetés alapján létrejött bankszámláról kiderül, hogy a számlavezetési díj az apróbetűben elrejtettek alapján inkább 7000Ft, és van még hozzá további 2000Ft ilyen-olyan névre keresztelt járulékos ezazamaz? Netén azért, mert mikor el kell adni a szolgáltatást, akkor levakarni se lehet az üzletkötőt, ha reklamáció van, akkor viszont az ügyfélszolgálat elérhetetlen és heteken át ígérgetik a visszahívást? Ugye, hogy az utóbbi?

A kormány nagyon ügyesen rájátszik arra a helyzetre, amiért Ti magatok keményen megdolgoztatok. Ebben a közegben könnyű azt üvölteni, hogy a bank a gonosz, ellopja a jövőnket, vegyük el mindenét! Nem kell békemeneten leépült droidnak lenni ahhoz, hogy az ember hajlamos legyen egy kissé azonosulni ezzel a felkiáltással.

Ugye, milyen remek lenne kitörni ebből a kellemetlen mumus-státuszból, és élni boldogan? Nem olyan bonyolult feladat, egyszerű polgárként, közönséges ügyfélként mondom. Nem azt várjuk el, hogy a bank adjon mindent ingyen, hogy engedje el a Suzuki hiteléből hátralévő 78 hónapot. Nincs más dolgotok, mint egy kicsit tisztítani a képet. Francba a 30 oldalas hitelszerződésekkel, a jogászok által is alig értelmezhető apróbetűvel! Eddig ez mind arról szólt, hogy megágyazzatok a variálás lehetőségének, a mindenféle címeken beszedett további költségek megmagyarázásának. Ne csodálkozzatok, ha megrendült a bizalom! Ne csodálkozzatok, ha a kormány ezt a megrendült bizalmat kihasználva halálosan egyszerű propagandával hangolja ellenetek a népet, és próbál ezzel ügyesen felhasználható zsarolási potenciálhoz jutni veletek szemben!

Döntsétek el, kivel akartok hosszú távon üzletelni! A bizonytalan jövőjű mindenkori kormánnyal, vagy a magyar lakossággal? Ha az előbbi a cél, akkor ne nyúljatok semmihez, maradjanak az átláthatatlan, átbaszásra és lenyúlásra hangolt szerződések, közben pedig egyeztessetek csillogó konferenciatermekben a kormány képviselőivel, akik majd úgyis kajánul röhécselve átverik a fejeteket – hozzáteszem: kicsit megérdemlitek! Ha mégis úgy érzitek, hogy a lakosság, az a pár millió ember és az a pár százezer cég a jövő ügyfélköre, akkor inkább velük szemben legyetek tisztességesek!

Egyszerű, egyértelmű kommunikáció. Állandó paraméterek egy szerződésben a megkötéstől a lejáratig. Ha ez egy kormány-intézkedés miatt nem lehetséges (pl. jön egy „na ezt a kis pénzt inkább elvisszük”-adó), akkor röviden, tömören meséljétek el a kedves ügyfeleknek, hogy az átutalás díja miért lett kétszer annyi. Ha egy új adó miatt, akkor egy új adó miatt. Ne legyetek szégyenlősek, írjátok le! Nektek kell kínosan ügyelni arra, hogy még véletlenül se állhasson elő az a helyzet, hogy a kedves ügyfél félreérti az ajánlatban vagy szerződésben leírtakat. Ne lehessen félreérteni! A kormány bank-ellenes retorikáját csak így tudjátok tompítani, vagy akár nevetségessé, hiteltelenné tenni. Persze ez azzal jár, hogy Nektek is kicsit hosszú távon kell gondolkodnotok. A cél innentől nem az, hogy a hülye ügyfelet most azonnal lehúzzátok valami akciónak, vagy csudakedvezményes hitelkártyának látszó ócska trükkel. Arra kell törekednetek, hogy az ügyfél boldog legyen, a bankban pedig a kiszámítható partnert lássa. Ekkor fog a lakosság mellétek állni a kormánnyal vívott csatározásotokban. Egészen addig a „bank” szó nem lesz más, mint egy olcsó propagandaként használható szitokszó. Ezen csak Ti tudtok változtatni.

Ha egy picit is elmozdulnak a dolgok ebbe az irányba, akkor a kormány már nem dolgozott hiába. Talán nem pont ez volt a céljuk vele, de ezt is el kell ismerni.

2 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://zsemlediszno.blog.hu/api/trackback/id/tr275382255

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

magpet · http://zsemlediszno.blog.hu 2013.06.29. 20:01:23

@Yoss: az első karakter leütésekor tudtam, hogy fikciós műfaj, de azért végigpötyögtem. :)